Saturday, December 27, 2008

pengganas is terrorists


baru-baru ni,ala kira semalam lah kan..mesti ramai yang usha TV3 semalam pasal sorang blogger ni yang macam menghina Nabi Muhammad..tak tau lah kan tujuan mereka2 yang berkenaan pasal ni..pengganas ker orang Islam??
aku rasa tak pon,mungkin cara pengebom berani mati ataupon all the kamikaze tu yang dorang anggap sebagai pengganas yang hendak mengganas..pernah ker orang terfikir macam maner `penguasa dunia` tau kan which nation...yang sesuker suki pegi bom negara orang dan kalau korang perasan,mesti dorang akan bom negara ISLAM!!kenapa yer???kenapa tanak serang negara lain??
ala senang cerita tayah nak maen serang-serang..ni bukannye nak main paintball nak serang-serang..kekadang kan aku sedih gak nengok penderitaan mereka-mereka yang diserang..
bebudak yang naive gitu,tengah dok maen2,tup tup kena bom,tangan tinggal sebelah...aper citer????dorang selambek jer amik mesin gun then shoot bertubi tubi pada budak dan mak nyer yang tak bersalah....adeiiii mentaliti betol!!!!dorang yang mencetuskan semua ni langsung tak ader mentaliti yang sempurna..aku bukan kata yang manusia ni perfecto!!NO,NOT AT ALL..tapi at least fikir ar baik buruk nyer..kalau bermusuh antara pemimpin kenapa nak libatkan orang yang tak bersalah??pelik aku dengan orang sekarang...makin pandai makin menjadi jadi nafsu manusia nak menguasai dunia...aku banyak tengok klip2 keganasan dunia tapi aku tak tau maner pangkal nyer,hanya nak merebut sumber dunia jer ker???asal orang kater pejuang mesti dorang label PEJUANG=PENGGANAS
biler kiter nak buang persepsi diri kiter sendiri ddari melabel pejuang adalah seorang pengganas???mungkin secara logikal,dorang adalah pengganas tapi aper yang mendorong mereka untuk terus bertukar wajah dan menjalankan tanggungjawab mereka bagi mempertahankan tanah air terutama sekali melindungi anak isteri yang tidak tahu menahu....aku tak boleh ar nak cakap banyak sebab aku pon tak tahu duduk pangkal terjadinya peristiwa hitam ni..tapi kalau korang lah kan aper yang korang raserkan bila negara kiter yang tak pernah kacau negara orang lain tetiber jer kena serang??mesti korang akan berjuang untuk mempertahankan negara kiter dari dijajah semula kan...ni yang kiter panggil pejuang..tapi persepsi manusia skang ni pejuang adalah pengganas..itu terpulanng pada tiap2orang perseorangan..we are matured enough to think logically rite..bagi yang tertindas dek kerakusan manusia mengejar nama,pangkat dan kuasa bagi menjalankan modus operandi mereka itu,kita sama-samalah berdoa demi keselamatan mereka dan mengharapkan perjuangan yang mereka miliki itu diberkati dan dapat membela nasib bangsa,agama,keluarga dan maruah mereka sebagai manusia yang tidak sepatutnya dilayan dengan kekejaman yang mementingkan kuasa veto mereka itu di mata dunia...sama2lah kita berdoa bagi mengiringi perjuangan mereka yang tertindas,bukan sahaja dari segi agama tapi sikap kemanusiaan kita terhadap insan yang sama2 berhak hidup didunia ini.....

0 0 kwn saya yg poyo tapi baik:

kawan tak Poyo

Google+ Followers

seme ni hakmilik munmun dan milo ais nyer