Friday, December 18, 2009

MALAYSIA BOLEH!!!

yuhuuuu Malaysia Boleh!menamatkan kemarau selama 20tahun untuk merangkul emas di tangan kita...semalam menjadi sejarah bak kata pengulas sukan kat tv2 tu heehhe
semalam sape tak tengok final bola sepak antara MALAYSIA vs Vietnam mmg rugi tak hengat lah wehh...mbgkin org akan kata...eleh poyo gile minah/mamat ni,Malaysia dah menang baru nak bangga,baru nak puji.tapi bila Malaysia kalah tau mengeji je...itu yang aku dapat semalam lah respon dari mmbr2 kuh..juz shout Malaysia Boleh pun,dorang persoalkan..mana jati diri anda huh??

apa2 pon bese lah tu,org berhak mengkritik,mengutuk..tapi sila letakkan situasi anda pada situasi mereka..sokong salah,tak sokong salah,apehal!!!macam mane bangsa nak maju kalau masing2 nak makan sorang,masing2 nak idup senang,masing2 nak kedepan..
name pon satu Malaysia,jadi amalkan lah perpaduan..makan same2,senang same2,maju pon same2..tak luak pon kalo rezki tuh kite kongsi sesama kite,kite kan Malaysian,anak Malaysia..

mls nak pkir mentaliti org sekarang sebab masing2 punye hak untuk bersuara..aku satu famili jadi penonton setia final bola sepak antara Malaysia dan Vietnam...first half,45minit pertama,Vietnam kasik hentam pasukan kita..duhummMmm!!!mmg dorang kasi habis habisan punye lah..menyerang setiap masa..satu jatuh bola tetap berjalan ditendang setiap pemain Vietnam...perghhh aku mmg tabik lah player vietnam semalam..menyerang dan terus menyerang sampai aku naik takot sebab player kita terpaksa terus bertahan menjga posisi dan mempertahankan gawang gol negara dari dibolosi pihak lawan...
uhhuhu aku mmg cuak sgt2...setiap serangan yg Vietnam ksi tuh,hampir masuk gawang kita ngeeee!!!

tapi masuk seken half,heheh turn kite lak menyerang tak hengat donia secara bertubi2 terhadap pasukan Vietnam heheh...gol memang cantik..mastermind ape kenamenye,safiq halim eh yg kasik tendangan dari lua kotak penalti pastu sharul idalan kuis sikit puingggggg GOALLLLLLL!!!!
heehhebagus gak kan...then after 90 minit pasukan kite kena bertahan untuk 6minit sebab keeper Vietnam Truong tu injured kat left atau right shoulder..heheh kredit kat pasukan kita lah...

hmm aku sangat2 suke semangat pasukan Vietnam...berjuang sampai ke akhir terutamanya keeper Vietnam yg injured tuh...perghh kalo aku mau menangis tgh padang tahan sakit.. sakit wooo kalo bahu terkehel yauuuu sakit!!! dier tanak kuar padang n do exchange dgn keeper simpanan walaupon aku rase injured pada bahu dier tuh agak teruk..maunye tak teruk,aku rase dkt 3kali gak game stop kejap sebab sakit..huhuhuh

tak lupe hehehe keeper pasukan kite aaaa sape ek Sharbinee kan ehhehe...hmm walopon org kate keeper takder lah penat sgt tapi,jgn2 main2 woooo ini org jaga keeper manyak pinting woooo...huhuhuh aku n my ayah n my mama dah buat kesimpulan yg bahawasanya sharbinee ni banyak bertungkus lumus menjga gawang negara.ye ar byk kali kena attack dek Vietnam n Laos time final and semis aritu..
hmmm cam Casillas lah Sharbinee ini heheheh..tapi aku minat Casillas...my laling hihihihi..aku arap Sharbinee leh jadi the best keeper cam Casillas ke..
atau lagi senang seme player yg ader kat malaysia ni leh jadi setanding dgn player2 yg bertaraf dunia tu AMIN...

hmmm tahniah kat Rajagopal!!!hoyeee hoyeee berjaya bawak anak buahnye ke SEA dibawah latihan anak tempatan..mmg patot dibangga kan po..kalo lepas ni org nak ktuk lagi aku tatau lah ape nak kater lagi...antara nye mesti:
1)tak tahan lame lah skuad negara tu
2)ni baru sikit eleh..
heheh aku pon tatau lah....juz bersyukur ape yg kite dpt n berusaha lebih gigih ke arah yg ingin dicapai..

salam 1 Malaysia, Malaysia Boleh!!!

3 0 kwn saya yg poyo tapi baik:

Unknown said...[Reply to comment]

nk tomen cket..
tol ..leh bg kredit kat players kite coz smgat juang diorng ..memang jugak diorng tungkus lumus..mulus ..
memang jugak bleh kasi aku cuak tim 1st halftime tu..
tp care diorng men yg aku sakit ati sket..tah pape la yg diorng kejar kat tngah padang tu..kejar ayam kot..he2..
tim nk score je .bola ilang..
kalo tim aku men bola dlu2 kalo x leh score ..kaki majal,kaki belok bdak2 sepermainan ktuk aku..hampeh tol..so leh ke aku katekan yg players kite ni kaki xbrare btol..whakaka..jgn mare deh..

Unknown said...[Reply to comment]

wakkakaka panas2!!! aku banned ko pjah...sila bertatasusila sbgai sorag student wakakkaka...people spoken!

Unknown said...[Reply to comment]

jgn la banned aku weyyyy..
aku meluahkan pe yg tersirat kat pale lutut aku je ni..wkhehehe

kawan tak Poyo

seme ni hakmilik munmun dan milo ais nyer