Saturday, August 27, 2011

kayoo! kayoo!

asalamualaikum (^_^)

pagi ni cam bese aku tak mandi lagi
bukan sebab malas ke ape
tapi
aaaaaaaaa

lebih kepada nak menyahut seruan kerajaan
dalam penjimatan air

ngeh..ngeh..ngeh..

tadi aku baru je tengok pogrem WIPEOUT
kat cenel AXN tuh..

ni antara pogrem wajib aku dgn adik aku
kena tengok
ngeh..ngeh..ngeh..

cite ni kan bagi duit 50,000 kat winner dier
cam senang2 je dapat kan
tapi sbnrnye obstacles dier seme susah2 tahap tak hengat

so aku ase berbaloi lah kan
agaknye..
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
ok
oleh sebab dorang yang join wipeout tu dpt duit dgn susah senang
aku terpikir
macam mane org2 kite--melayu
senang dapat duit
cara nye.
.
.
.
.
.
.
MAIN NOMBOR EKOR



kalo kena nombornye m
mg lah byk duit dpt
aku ase lah
kan

lagipon sape ta
k suke duit
aku pon su
ke duit
macam2 kot leh wat dengan duit bnyak2 tuh
.
.
beli ba
ju
beli sua
beli kasut
beli TAKOYAKI-n
yum3x

beli tv
beli ru
mah
beli baju daa
a....
hahh
aha

sangat tak senonoh ini budak
duit..duit..du
it...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
duit tu ba
gus
tapi kalo duit tu datang dari jalan
yang salah, haram
tak ke haru dibuat nye
jadi darah da
ging kite

dan kalo kite dah k
awen
duit tu kite wat belanja untuk anak bini/suami
tak kesian ke
??
tak berkat h
idup
sbb bnda tu dtg dari su
mber yang haram
.
.
.
main nombor ekor
tu kan haram
lagi2 kita yang
muslim ni





TOTO
~hehe aku tanak amik gambar betol



kekuda
aaa ni pon ada kedai name ape tah
jual nombor
ekor
ada gmbar k
uda

ngeh..ngeh..ng
eh..

aku ni seme nye tau- yeke
tak kesah
lah

tapi baru2 ni- tader lah baru sangat
aku p lah satu kedai 2
4jam ni
sebelah kedai tu
ada lah kedai jual nombor eko ni

aku ni jenis yang suke usha ka
lo benda tak betol
-macam lah aku betol sgt ^^

kalo nmpak orang bukan
melayu beli
aku jenis tak kesah sangat
tapi ni kalo dah ORA
NG MELAYU
beli nombor ekor
tanpa sega
n silu
tanpa malu pada oran
g sekeliling
mane leh jadik ye tak..

sana sini bersepah dgn ketas nombor ekor tu

~contoh ketas nombor ekor

kadang2 aku pelik ape yang bagus nye beli nombor ekor ni
juz taruh nasib je
mengharapkan nombor yang dorang beli tu akan mengena

benda ni lagi lah be
rleluasa
lagi2 bila akhbar buat satu corner
nak siarkan keputusan no
mbor ekor tuh


bukan lah aku nak menyalahkan pihak akhbar atau sape pon
dorg juz buat keje
pamer seme tu dalam satu sudut yang terhad
~terhad ke

benda ni bukan lah bend
a yang baru
dah lame sebenarnye
cuma tindakan sesetengah pihak tak berapa nak dasyat
~aku cube cari ayat yang sesuai gantikan dasyat-tak jmpe hahah


ada lak tu pak2 yang pi beli nombor ekor
siap bawak anak2 p beli
adeiii kesian betol kot

anak2 tercangok ats moto tgu bapak beli nombor
takpon ikot bapak masuk kedai
p kaunter beli nombor
ish3
.
.
.
.
..
tapi benda ni terpulang pada individu
kadang2 kalo ilmu agama penuh di dada
tapi jenis senang terpengaruh pon susah

yang jenis nak cube sekali lah
yang konon nak tunjuk penah beli lah
dll

tapi setakat ni
yang aku selalu jmpe-aku tengok dari lua je k
kebanyakkan yang beli nombor ni
bapak2, yang dah umo 30++
aku ase lah
tader lak aku jmpe yang sebaya aku
p beli nombor ekor
wallahualam

ape yang penting
kesedaran
dan tahu ape akibat
kalo duit menang dari beli nombor tu
kita gune bagi makan dekat anak bini/suami


kena ada kesedaran tapi kadang2 kesedaran saje tak cukup..
wallahualam


~aku mun (^_^)


0 0 kwn saya yg poyo tapi baik:

kawan tak Poyo

Google+ Followers

seme ni hakmilik munmun dan milo ais nyer