Saturday, February 19, 2011

kerja keras time!!!

asalamualaikum ya kawan2 heheh..arini mood agak2 ok kot tapi tadak ar ok sgt sebab baru je bergaduh dgn one of ma fren--kalo taip tak campo2 malay+english taleh ke??

papepon aku epi2 je..arini aku kat umah,2hari sebelom stat posting senin ni huuhuhuh bala betol dowh hahhahahah

pada cik pinyu pjah, cik wana san, pyah, aini, eida88, cekma, sahid, balqis get ready lah bebeh2 sekalian senin ni kite nak stat kerja..dorg2 ni kawan sahabat friends aku miahahahha pape tah kan

aku stat posting isnin ni kat wad ICU..org ingat ICU ni rangkum seme tapi ICU ada 3:
-ICU
-CCU
-CICU

hah amenda tah..realy kritikal lah..kompem balik bilik menangis hahhahaha

ICU
-intensive care unit
-cases: seme jenis case ada
-major care: secure respiratory yakni menjaga pernapasan patient supaya tak collapse
-ratio: 1:1
pesakit kat sini majoriti pakai ventilator yakni alat bantuan pernafasan ala mcam kita nmpak ada tiub masuk dlm mulut sampai carina tuh

CCU
-cardiac care unit
-cases: patient dgn cardiac problem
ratio: 1:2
-yang len same je cam ICU

CICU
-cardiothoracic intensive care unit
-cases: salu patient yg undergone operation open heart surgery, removal lung tumor bla bla bla tp ianya berkaitan dgn jantung n paru2
-yang len tu quite same dgn icu n ccu

uhuhuhuh kamek sgt2 takot nak msuk..dah lah management nnti aku kat wad paling bz-antara yang ter bz lah...7u
surgikal wad yang sgt2 lah bz n hactic uhuhuhuh

hope dpt wat yang terbaik kali ni..amin

0 0 kwn saya yg poyo tapi baik:

kawan tak Poyo

seme ni hakmilik munmun dan milo ais nyer